TELEMEDICUS.PL



"Rz": Pacjent ma się komu poskarżyć

Szpital zapłaci grzywnę, a niesumienny lekarz poniesie karę służbową – może o to wystąpić działający od niedawna rzecznik praw pacjenta - czytamy w Rzeczpospolitej.

 

Każdy pacjent ma swoje prawa. Gdy dojdzie do ich naruszenia podczas pobytu w szpitalu, najlepiej poprosić o interwencję rzecznika praw pacjenta za pośrednictwem bezpłatnej infolinii, która działa od godz. 9 do 21.

Pod numerem 0800 190 590 pacjenci nie tylko publicznych szpitali, ale także prywatnej służby zdrowia, mogą uzyskać poradę od dyżurnego prawnika czy konsultację lekarską – mówi Krystyna Barbara Kozłowska, rzecznik praw pacjenta.

Nierzadko takie skargi przeradzają się później w oficjalne postępowania, które mogą się zakończyć ukaraniem szpitala czy lekarza.

Pacjenci mogą się także domagać ukarania nieetycznie postępującego lekarza przez samorząd zawodowy.